Foto 080

Albine la urdiniş

Primăvara trebuie efectuate o serie de lucrări la stupi:

  1. Trebuie organizat cuibul: fagurii mucegăiţi, cu multe celule de trântori şi cei pătaţi cu excremente (dacă sunt), trebuie scoşi.
  2. O lucrare importantă este strâmtorarea cuibului. Acum albinele au nevoie de căldură şi pentru asta familia trebuie lăsată numai pe atâti faguri, cât pot fi acoperiţi. Lărgirea cuibului se face prudent, numai când matca completează cu puiet fagurii existenţi. Nu faceţi spargeri de cuib, introduceţi rama goală între ultima ramă cu puiet şi cea cu miere şi păstură. Procedaţi aşa până când temperatura se stabilizează.
  3. Dacă aveţi faguri cu miere sau cu mici coroniţe, descăpăciţi porţiuni mici după diafragmă.
  4. Verificaţi dacă aveţi matca şi uniţi stupul cu un altul care are matcă, dacă constataţi lipsa acesteia.
  5. Verificaţi dacă aveţi păstură în stupi.
  6. Dacă doriţi să mergeţi la salcâm, acum este timpul să începeţi stimularea.

Lucrările de primăvară pe scurt Edit

  • strâmtorarea cuibului
  • verificarea prezenţei hranei (miere, păstură)
  • verificarea prezenţei mătcii
  • completare cu hrană
  • lărgirea prudentă a cuibului, în ritmul matcii
  • igienizarea cutiilor
  • la peste 13°, puteţi face şi două tratamente cu Varachet Forte, seara (la interval de 7-10 zile)

cvbchfvjvxn bvbmgj

Also on FANDOM

Random Wiki