Bees in hive

Albine

Pentru a preîntâmpina apariţia mucegaiului trebuie luate o serie de măsuri:

  1. iernarea familiei pe un număr rezonabil de faguri, în funcţie de putere (numai faguri acoperiţi de albină, excepţie putând face faţa exterioară a mărginaşilor)
  2. asigurarea unei ventilaţii corespunzătoare, masură ce include eliminarea împachetajelor nejustificate şi a materialelor ce favorizează condensul
  3. eliminarea practicii de a depozita iarna fagurii după diafragmă
  4. iernarea numai pe miere maturată şi capacită, mierea (rezultată din hrăniri cu sirop de zahăr) cu exces de umiditate contribuind la degradarea microclimatului interior

Adoptând aceste măsuri, se reduce considerabil procentul de faguri mucegăiţi.

În privinta soluţiilor, se procedează foarte simplu. Ce este uşor atacat: un simplu periaj mecanic cu o perie moale, iar dacă mai au coroniţe se descăpăcesc periodic suprafeţe mici, apoi se pun după diafragmă la curăţat. Restul se pune la topit.

Also on FANDOM

Random Wiki