FANDOM

Salcie căprească
Stare de conservare: Risc scăzut (lc)
Salix caprea
Salcie căprească
Clasificare ştiinţifică
Regn: Plantae
Diviziune: Magnoliophyta
Clasă: Magnoliopsida
Ordin: Malpighiales
Familie: Salicaceae
Gen: Salix
Specie: S. caprea
Nume binomial
Salix caprea
L.

Salcia căprească (Salix caprea), este o specie comună de salcie (salix), originară din Europa şi din vestul şi centrul Asiei.[1] Specie dioică, nectaro-poleniferă, cu înflorire timpurie, prezentând interes îndeosebi plantele mascule, care, pe lângă nectar oferă şi mari cantităţi de polen. Poate fi confundată uşor cu Salix cinerea (zălogul). Frunzele sunt lat-eliptice, groase, lungimea acestora nu depăşeşte de 4 ori lăţimea. Peţiolul frunzelor depăşeşte întotdeauna 1 cm. Lujerul este la început tomentos, apoi glabru (spre deosebire de zălog, al cărui lujer păstrează aspectul tomentos până în cel de-al treilea an), de culoare verzui-roşcată până la roşu purpuriu. Din păcate, specia nu poate fi înmulţită prea uşor prin butaşi (în ciuda faptului că este o specie de salcie), de aceea se practică altoirea, de obicei pe portaltoi de Salix viminalis. Nu preferă zonele umede (iarăşi, în ciuda faptului că este salcie)! :)

Calendarul melifer Edit

Luna Nectar Polen Comentarii
Ianuarie
Februarie
Martie 150-200kg/ha Plantele mascule in functie de altitudine
Aprilie 150-200kg/ha Plantele mascule in functie de altitudine
Mai
Iunie
Iulie
August
Septembrie
Octombrie
Noiembrie
Decembrie

Note Edit

  1. Meikle, R. D. (1984). Willows and Poplars of Great Britain and Ireland. BSBI Handbook 4. ISBN 0-901158-07-0.

Also on FANDOM

Random Wiki