FANDOM

Spaţiul albinei (în engl. Bee space, beeway, în germ. Bienenabstand) este un loc pe care albinele îl folosesc ca pe un coridor. Teoretic, acest spaţiu este de 6 până la 10 mm, iar practic este de obicei de 8 mm. Dacă spaţiul dintre două părţi ale stupului măsoară mai puţin de 6 mm, albinele îl acoperă cu propolis, iar dacă este mai mare de 10 cm, ele vor construi un fagure în acea porţiune.

Spaţiul albinei este principiul după care a fost construit stupul cu rame mobile şi îi este atribuit reverendului L.L. Langstroth, cel care l-a inventat. Langstroth nu şi-a revendicat invenţia, el a fost doar cel care a identificat nevoia spaţiului albinei, atunci când a creat un stup practic, cu rame mobile. Stupii cu rame mobile au fost inventaţi înainte de anul 1852, când stupul Langstroth a fost patentat, însă aceştia nu erau practici, deoarece erau fie prea complicaţi, fie prea scumpi. Langhstroth a făcut experimente cu mai multe tipuri de stupi, însă doar în luna octombrie a anului 1851 şi-a dat seama cât de avantajos este să se ţină cont de acest spaţiu. La 5 octombrie 1852, Langstroth a obţinut un patent pentru inventarea stupului cu rame mobile: o cutie cu rame aşezate paralel, în care părţile laterale şi părţile de jos ale ramelor respectă spaţiul albinei.

Also on FANDOM

Random Wiki